Doelab
In onze prestatiegerichte samenleving voelen veel leerlingen druk om alles meteen goed te doen. Dat kan een fixed mindset creëren, waarbij ze denken dat leren “toch niets voor hen is”.
In Doelab werken we aan een growth mindset: lef om fouten te maken, doorzettingsvermogen en vertrouwen in jezelf.
De lessen zijn kleinschalig en gericht op ontdekken, techniek, creativiteit en thematische opdrachten. Zo leren kinderen rekenen door te metselen, spelling door spelregels uit te schrijven en samenwerken terwijl ze een keukenschort naaien. Ook zijn er mogelijkheden voor individuele begeleiding bij doelen in rekenen, taal of persoonlijke leerstrategieën.


Doelab is gebaseerd op wetenschappelijke inzichten van Carol Dweck, John Hattie, Stephen Covey en James Nottingham. We helpen kinderen te groeien, te volharden en trots te zijn op hun proces.
Wat leerlingen leren in het Doelab:
- Fouten maken is een stap naar succes
- Doorzetten bij uitdagingen loont
- Trots zijn op je proces, niet alleen op het resultaat
- Invloed nemen op je eigen leerproces
- Geloven dat je beter kunt worden
Het resultaat: zelfvertrouwen, zelfstandigheid en plezier in leren, klaar om vol vertrouwen en initiatief deel te nemen aan de wereld om zich heen..